Werkgevers
Staat uw medewerker in zijn kracht?
Medewerkers zijn de kern van uw organisatie. Zij zorgen voor het succes van uw bedrijf. Het is dus belangrijk dat uw medewerker in zijn kracht staat. Wanneer je in kracht staat, kun je veerkrachtig met lastige situaties omgaan, waardoor je minder snel last hebt van spanning en stress. 
 Om deze reden is het belangrijk dat u goed in gesprek bent met uw medewerker, zodat u weet hoe het écht met hem of haar gaat. Signaleert u stress, vermoeidheid of andere lichamelijke of psychische klachten dan kan het uw medewerker helpen om met een externe gesprekspartner hierover te praten. Iemand die zonder oordeel naar hem of haar luistert en die doorvraagt op zaken om zo te achterhalen waar bepaalde klachten vandaan komen.  Als externe gesprekspartner ga ik samen met uw medewerker de onderliggende oorzaken van de klachten onderzoeken. Waarom doet een medewerker wat hij doet? Is dit gedrag effectief en hoe kunnen we er voor zorgen dat het gedrag effectiever wordt? Om het gedrag te veranderen ga ik met uw medewerker een of meerdere gedragsdoelen opstellen waar we naar toe gaan werken door het uitvoeren van concrete acties. Medewerkers krijgen tijdens de gesprekken inzicht in gedachtenpatronen en hun gedrag. Hij of zij leert zelf leiding en verantwoordelijkheid te nemen over zijn acties en krijgt hierdoor (weer) meer energie en zelfvertrouwen. Op de werkvloer zult u merken dat de communicatie van uw medewerker verbetert en dat zijn of haar persoonlijke effectiviteit groter is.

Naast het coachen bij signalering van klachten kan coaching ook worden ingezet voor leerdoelen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Hierbij kunt u denken aan: 
  • Doorgroei naar een andere functie
  • Versterken van bepaalde vaardigheden
  • Inzicht krijgen in loopbaanwensen
  • Verbetering van de communicatie en/of samenwerking met collega’s of leidinggevende
© 2018. PuurEefje. All rights reserved.